טכנולוגיה מסייעת

הטכנולוגיה המסייעת לאנשים עם עיוורון או לקות ראייה התקדמה מאוד בשנים האחרונות ומאפשרת לאדם עם לקות ראייה נגישות למסמכים, לאינטרנט וכמעט לכל היישומים כמו לאדם רואה. השימוש בטכנולוגיה מסייעת לילדים עם עיוורון או לקות ראייה הוא חיוני החל מהגיל הרך, והפך להיות  מרכיב מרכזי להשתלבות חברתית (עם התפתחות המדיות החברתיות ובמיוחד אלו בהן פעילים בני הנוער). ללא הטכנולוגיה הילדים לא יכולים להשתלב, להתקדם, להבטיח את עתידם כבוגרים עצמאיים וכאנשים תורמים לחברה.

אנו פועלים להסתכלות רחבה יותר ויצירת חזון המתייחס לקיומה והתפתחותה של טכנולוגיה רחבה ועדכנית, הנותנת פתרונות לכל הגילאים ותורמת להשתלבותם של הילדים בחברה.

עזרים

בשוק קיימות מספר חברות המייבאות, מייצרות ומשווקות ציוד טכנולוגי מותאם לאנשים עם מוגבלות. ניתן להיכנס לאתרי האינטרנט שלהם כדי לקרוא ולהתרשם: חי כהן טכנוויז'ן, לטס טוק, לראות פלוס, תשר געש, הייסיט, מהלב, פרויקט ריי, אורקם, דגש.

במרכז לעיוור בישראל קיימת חנות עזרים בה ניתן לרכוש עזרי ראייה ועזרים בתחומי החיים השונים (ניידות, התמצאות, בישול, טיפול אישי ועוד). לבעלי תעודת עיוור ניתנת הנחה ברכישת חלק גדול מן המוצרים. לכניסה לאתר המדור למכשירי עזר.

המרכז לעיוור בישראל מרכז רשימה של אנשים שמוכרים ציוד משומש (יד שנייה), הרשימה מתעדכנת מעת לעת. המכירה ואיכות הציוד באחריות המוכר והקונה. לצפייה ברשימה לחצו כאן.

הודעה חשובה מטעם מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה
הנדון: עדכון אודות שינוי בשיטת הסיוע ברכישת עזרים מאת הרכז לעיוור 01/2023
לאחר שנים של חשיבה ולמידה כיצד לשפר את השירות החשוב של סיוע ברכישת עזרים המסייעים לשיפור התפקוד העצמאי והבטיחותי לאנשים עם מוגבלות בראייה, אנחנו שמחים לעדכנכם כי אנחנו בפתחו של שינוי בשירות זה, וכולנו תקווה כי הדרך החדשה תוביל למתן מענה יעיל ומיטיב יותר.
אנחנו מבקשים להודות, בהזדמנות זו, להנהלת המרכז לעיוור בישראל, על ההכוונה והדיוק של התוצר.
השירות, במתכונתו החדשה, יתחיל ב- 1.6.2023 ויינתן באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית של חברת אטוויזור ATVISOR שהינה פלטפורמה חדשנית המסייעת באיתור ורכישה של עזרים המתאימים לצרכים והמאפיינים הייחודיים של המבקש.

הכניסה לפלטפורמה תהיה דרך אתר אינטרנט, שניתן יהיה להתחבר אליו מהטלפון הנייד או ממחשב.

לכל אדם הנושא תעודת עיוור יוקצו סלים אישיים שיאפשרו לו לקבל סיוע במימון של מגוון עזרים ופתרונות טכנולוגיים. כלל המידע, סלי הסיוע, המוצרים וההמלצות
האישיות יופיעו באזור אישי לכל אדם, יישמרו ויתעדכנו תדיר.
מהלך זה נעשה מתוך רצון לשפר את השירות הניתן לכם בהיבטים הבאים: 
1.         לאפשר רכישה של מגוון עדכני של מוצרים מוכרים וגם חדשים וחדשניים שיכולים לסייע לכם בכל תחומי התפקוד ושלא תמיד הייתם מודעים לקיומם או
            לאפשרות שמוצרים אלה יכולים לסייע לכם.
2.         להפחית את הסיכון של רכישת מוצרים מאכזבים, שאינם מותאמים ומדויקים לצרכיכם.
3.         לאפשר מחירי שוק מתעדכנים, לטובת הלקוח ולמנוע מצב בו מחירי השוק נשארים גבוהים לאור סכומי גג שנקבעו על ידינו עבור כל מוצר בשיטה הקודמת.
4.         לאפשר רכישות בצורה נוחה ומהירה, כולל תשלום של ההשתתפות העצמית בלבד, וקבלת המוצר ישירות לביתכם (בכפוף לתנאי המשלוח שנבחרו ולשירות הספק שנבחר).
השירות בפלטפורמה יהיה זמין באתר החדש כאמור מה- 1.6 דרך הקישור הבא:   www.atvisor.ai
יש לציין כי:
1.         עם תחילת השירות, תהיה זמינה תמיכה טכנית באמצעות:
            פנייה טלפונית: 073-7599936
            מייל:  contact@atvisor.ai
            ווטסאפ: 073-7599936
2.         עם תחילת השירות, תהיה אפשרות לשוחח טלפונית עם מורה שיקומית העובדת עם החברה, על מנת לקבל סיוע בהתאמת העזר המדויק ביותר לצרכי המבקש.
3.         לקוח שלא מצא מוצר ספציפי שהוא מחפש, או שהעזרים שהוצעו לו, לא נראים לו מתאימים, יכול לפנות בבקשה לסיוע ממוקד באמצעות:
            פנייה טלפונית: 073-7599936
            מייל:  contact@atvisor.ai
            ווטסאפ: 073-7599936
להלן פירוט הסלים בשיטה החדשה:
1.         סל מקלות נחייה: 
            גיל תחילת זכאות – שנתיים
            סכום מקסימלי של השתתפות המשרד – 2,200 ₪
            אחוז מקסימלי של השתתפות המשרד – 90%
            תקופת הסל- הסל יתחדש בכל 4 שנים (ביום ההולדת של הזכאי).
            גילאים בהם יתחדש הסל – 6, 10, 14, 18, 22 וכו'.
2.         סל מכונת ברייל: 
            גיל תחילת זכאות – שנתיים.
            סכום מקסימלי של השתתפות המשרד – 6,000 ₪
            אחוז מקסימלי של השתתפות המשרד – 90%
            תקופת הסל – הסל יתחדש בכל 4 שנים (ביום ההולדת של הזכאי).
            גילאים בהם יתחדש הסל – 6, 18,14,10, 22 וכו'.
3.         סל מוצרי הנגשה למחשב:
            גיל תחילת זכאות – 18
            סכום מקסימלי של השתתפות המשרד – 20,000 ₪
            אחוז מקסימלי של השתתפות המשרד – 80%
            תקופת הסל – הסל יתחדש בכל 4 שנים (ביום ההולדת של הזכאי).
            גילאים בהם יתחדש הסל – 22, 26, 30, 34, 38 וכו'.
4.         סל עזרים כלליים: 
            גיל תחילת זכאות – מגיל הזכאות לתעודת עיוור
            סכום מקסימלי של השתתפות המשרד – 6,000 ₪
            אחוז מקסימלי של השתתפות המשרד – 50%
            תקופת הסל – הסל יתחדש בכל 4 שנים (ביום ההולדת של הזכאי).
            גילאים בהם יתחדש הסל – 2, 6, 10, 14, 18, 22 וכו'.
5.         סל מוצרי חשמל ביתיים עם מאפיינים מותאמים לעיוורים וכבדי ראייה / הנגשות מיוחדות:
            גיל תחילת זכאות – 18 לנושאי תעודת עיוור לצמיתות בלבד
            סכום מקסימלי של השתתפות המשרד – 4,000 ₪
            אחוז מקסימלי של השתתפות המשרד – 20%
            תקופת הסל – הסל יתחדש בכל 8 שנים (ביום ההולדת של הזכאי).
            גילאים בהם יתחדש הסל: 26, 34, 42, 50, 58 וכו'.
הדגשים: 
  • הסלים יתחדשו בגילאים קבועים בהתאם לתקופת הסל וגיל תחילת הזכאות.
  • השתתפות המשרד במימון מוצר לא תעלה על אחוז ההשתתפות שנקבע גם אם הסל מלא.
  • לא ניתן להעביר סכום שנותר בסל שמסתיים לסל שמתחדש.
  • לא ניתן להעביר סכומים בין סל לסל.
  • סכום הסל של זכאי שתקופת זכאותו החלה באמצע תקופת הסל, יחושב לפי החלק היחסי מהסל. לדוגמא: במקרה של סל שמתחדש אחת ל- 4 שנים, מי שקיבל זכאות בהיותו בן 20, יקבל את החלק היחסי שיחושב לתקופה שעד מלאת לו 22 שנים.
  • במקרה שבו הזכאות של האדם החלה בשנה האחרונה של תקופת הסל, התקופה הראשונה תאוחד עם תקופת הסל הבאה. לדוגמא: אדם שקיבל תעודת עיוור מספר חודשים (עד שנה) לפני שמתחילה זכאות עבור קבוצת הגיל שלו (למשל: קיבל זכאות בגיל 21.5, חצי שנה לפני שמתחילה זכאות חדשה בגיל 22), הזכאות תוצמד לזכאות שמתחילה בגיל 22 כך שתקופת הזכאות הראשונה שלו תהיה עד לגיל 26. במקרה זה, סכום הסל יכלול את הסכום היחסי של תקופת הסל הראשונה והסכום המלא של תקופת הסל הבאה.
אנו מאמינים שמהלך זה ישפר באופן משמעותי את איכות השירות ויאפשר מענה מדויק ומותאם יותר לצרכים שלכם.
לתשומת ליבכם!!!
ההתקשרות עם המרכז לעיוור להפעלת השירות תסתיים ב- 31.5.2023.
על כן, יש להגיש למרכז לעיוור בקשות לקבלת החזרים לא יאוחר מה- 28.5.23.
פניות לוועדת סבסוד – ניתן לפנות לוועדה עד לתאריך 15.4.2023.
בהמשך לקבלת אישור ועדת סבסוד, יש לבצע את רכישת המוצר בהקדם, מאחר ויש להגיש למרכז לעיוור את בקשת ההחזר לא יאוחר מה- 28.5.23.
החל מה- 1.6.2023 קבלת הסיוע במימון עזרים תתאפשר באמצעות הפלטפורמה הדיגיטאלית בלבד.
יש לציין שתתאפשרנה רכישות פיזיות בחנויות הספקים המוצגים בפלטפורמה, אך תהליך הרכישה עצמו יתבצע באמצעות הפלטפורמה, לטובת קבלת הסיוע ברכישה, מעקב אחר ההזמנה, עדכונים שוטפים ועוד.
בברכה,
ד"ר אילנה גלייטמן, מנהלת שירות ראייה, שמיעה וטכנולוגיה (רש"ט)
הגב' קרן קרדי, מנהלת תחום שיקום תפקודי והנגשה

הרשימה מתעדכנת מעת לעת. המכירה ואיכות הציוד באחריות המוכר והקונה. לצפייה ברשימה לחצו כאן.

תמיכה טכנית

9366* – מוקד שירות ותמיכה למשתמשי מחשב, טלפונים חכמים ועזרים אלקטרוניים המותאם לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה מופעל על ידי עמותת מגדל אור. השירות ניתן ללא עלות. לחצו על הקישור לפרטים נוספים.

5437* – מוקד תמיכה ושירות טכני לתלמידים עם לקות ראייה, מופעל על ידי עמותת מגדל אור ומשרד החינוך. המוקד מציע שירות טלפוני ותמיכה טכנית בכל הקשור לשימוש בציוד טכנולוגי וכולל: תמיכה טכנית במערכת ההפעלה, גלישה באינטנרט, תוכנות אופיס, הדרכה טכנית על שימוש ב: קוראי מסך, מנועי דיבור, תוכנות הגדלה וסריקה, צגי ברייל, מדפסות ברייל, טמ"סים, וטלפונים חכמים. השירות ניתן ללא עלות.
לחצו על הקישור לפרטים נוספים.

אפליקציות נגישות

קישורים לרשימת אפליקציות ומשחקים נגישים בסמארטפון:

התנסות בזכוכית מגדלת
התנסות בקורא צבעים
שימוש בטכנולוגיה מסייעת